Dranei
Rasa: Draenei
Frakcja: Alliance
Stolica: The Exodar
Król: Prophet Velen
Lokacja startowa: Ammen Vale w Azuremyst Isle
Język: Draenei (+ Common)
Domyślny mount: Elekks
Możliwość używania mountów: Elekks, Horses, Nightsabers, Rams
Dostępne klasy:
Raciale
Gemcutting
Zwiększa umiejętności Jewelcraftingu o 5 przy wyborze tej profesji.
Gift of the Naaru (aktywna)
Redukuje x obrażeń (dokładną ilość obrażeń, które draenei zredukuje obliczamy ze wzoru: Level * 15 + 50) w ciągu 15 sekund.
Inspiring Presence (Mag / Kapłan / Szaman)
Zwiększa szansę na trafienie czarami przeciwnika o 1%. Działa również na członków drużyny w okolicy 30 yardów.
Heroic Presence (Łowca / Paladyn / Wojownik)
Zwiększa szansę na trafienie bronią do walki wręcz przeciwnika o 1%. Działa również na członków drużyny w okolicy 30 yardów.
Shadow Resistance
Zwiększa odporność na magie Shadow o 2%.
Draenei to, podobnie jak Orkowie, grupa przybyszów z obcej planety. 25 tysięcy lat temu byli tą samą rasą, co Eredarowie, i tak wówczas ich zwano. Była to rasa miłująca pokój i magię, której tajniki zgłębiła do tego stopnia, że potrafiła powstrzymać procesy się starzenia za jej pomocą, dzięki czemu Eredarowie stali się odporni na działanie czasu. Ich niezwykłe zdolności magiczne ściągnęły uwagę samego Mrocznego Tytana, Niszczyciela Światów, Sargerasa. Objawił się on triumwiratowi rządzącemu Eredarami (Velenowi, Archimonde'owi i Kil'jaedenowi) proponując im jeszcze więcej magii i nieopisaną władzę, w zamian za przyłączenie się do jego krucjaty przeciw tyranii niejakich Tytanów. Archimonde i Kil'jaeden bardzo chętnie na to przystali, jednak Velen miał wątpliwości. Wtedy objawiła mu się istota z czystego Świętego Światła, Naaru.
Naaru objawił Velenowi prawdę, przedstawiając do czego naprawdę zmierza Sargeras. W swojej wizji Prorok Velen ujrzał nieopisaną zagładę i śmierć miliardów istnień. Nie mogąc wytrzymać tych obrazów, odniósł się do populacji Eredarów i błagał ich o nieprzystawanie do Sargerasa. Niestety, Kil'jaeden i Archimonde już podpisali pakt z Mrocznym Tytanem i tym samym razem z 2/3 społeczeństwa Eredarów stali się demonami, "Man'ari Eredarami" - czyli spaczonymi. Velen wiedział, że nie ma już innego wyjścia niż ratować pozostałą 1/3 która wciąż była czysta i uciec z Argus, ich rodzinnej planety. Przechrzcił swój lud na "Draenei" (tz. Wygnańcy) i razem z nimi wszedł na pojazd dostarczony przez Naaru, po czym udał się w podróż przez Upiorną Nicość do nowych światów. Kil'jaeden zapłonął gniewem i obiecał, że będzie ścigał Velena i pozostałych Draenei choćby na koniec wszechświata, by się zemścić za "tą zdradę".
Przez długie tysiąclecia Velen i Draenei podróżowali przez Nicość, zahaczając o inne światy. W końcu jednak doszło do awarii Oshu'gun, ich statku. Rozbili się na czerwonej planecie, na której zastali m.in. Orków i Ogry. Nazwali ten świat Draenorem - "azylem wygnańców", osiedlając się na nim na stałe.
Przez milenia Orkowie i Draenei żyli wspólnie w pokoju i harmonii. Jednak zaledwie kilkadziesiąt lat przed akcją %u201EWorld of Warcraft%u201D panujący wówczas ład został zachwiany. Talgath, wysłannik Kil'jaedena, odnalazł Draenor i Draenei - zameldował o tym swojemu panu. Ten następnie objawił się Ner'zhulowi, duchowemu przywódcy Orków. Namówił go i jego rasę do przyjęcia demonicznej magii, po czym rozkazał im wyrżnąć "złych" Draenei. Orkowie będąc w demonicznym szale niemal doszczętnie wytrzebili populację tej miłującej pokój rasy.
Po zniszczeniu Shattrath, stolicy Draenei, na bagnach pojawił się gaz będący efektem mrocznej magii Orków. Gaz ten dostał się do płuc niektórych z ocalałych Draenei, przesączając ich spaczoną magią Fel. Efektem tego były mutacje, zmieniające ofiary jego działania w groteskowych Krokul - Zepsutych, lub nawet dalej w Upadłych Draenei. Velen tymczasem ukrywał się razem z niedobitkami z rzezi na bagnach Zangarmarshu.
Wkrótce po przybyciu Illidana Stormrage na Pustkowie, jeden z dowódców Draenei (możliwe, że był nim Windykator Maraad) zaproponował ucieczkę z ruin Draenoru. Wykryto w rejonie Netherstormu nowy okręt Naaru, który został niestety szybko podbity przez Krwawe Elfy Kael'thasa Sunstridera. Draenei przekonali Velena do poprowadzenia ataku na ową Najsroższą Fortecę (jak nazwano ów statek). Udało się im jednak podbić jedynie skrzydło mieszkalne, zwane The Exodar. Po uruchomieniu promu, na skutek ciągle trwających walk z pozostałymi oddziałami Kael'thasa uszkodzeniu uległy silniki, co sprawiło że nikt nie był w stanie go kontrolować. Po wejściu w Upiorną Nicość, maszyna lecąc niestabilnym kursem pojawiła się na niebie nad Azeroth. Statek zaczął tracić fragmenty kryształu zasilającego z uszkodzonych silników, rozbijając się w końcu na wyspach u wybrzeży Kalimdoru. Od mgły która powstała po rozbitych kryształach, wyspy te nazwano Wyspami Lazurowej i Krwawej Mgły.
Po wyjściu z ruin statku, Draenei szybko spotkali lokalne Furbolgi z plemienia Stillpine. Pomagając im w kłopotach zaskarbili sobie ich przyjaźń. Następnie Furbolgi przedstawili ich Nocnym Elfom, które wysłuchawszy historii przybyszów zaoferowali im przystąpienie do Przymierza. Dziś, wyposażeni w moc Światła od Naaru, ruszają w świat, który ma stać się ich nową ojczyzną.
Base Hunter Mage Paladin Priest Shaman Warrior
Strength 21 21 21 23 21 22 24
Agility 17 20 17 17 17 17 17
Stamina 19 20 19 21 19 20 21
Intellect 21 21 24 21 23 22 21
Spirit 22 23 24 23 25 24 22
Offline